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[열정남' MCN Life]

[Entreprenuer] 적은 비용으로 창업의 홍보 효과를 얻는 5가지 방법

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 적은 비용으로 Startups의 홍보 효과를 얻는 5가지 방법

- 제니퍼 말로니

 

(의역이 포함되어 있습니다.)


이미지출처 : http://www.blastmedia.com/wp-content/uploads/2013/03/public-relations-527.jpg


당신이 잠, 돈, 그리고 사회적 시간을 희생하면서 만든 프로젝트를 대중에 노출시키는 것은 아마도 론칭 이전에 최 우선순위에 놓는 것과 같을 것이다. 그 문제의 대부분은 스타트업 회사들은 뛰어난 홍보 캠페인이나 PR 회사를 활용할 수 있는 예산을 가지지 못하기 때문이다.

 

운좋게도, 적은 비용으로 판매가 사람들 사이에 서서히 퍼지기(percolating) 이전에 당신의 사업이 사람들로부터 흥미를 일으키도록 만드는 방법들이 있다.

 

첫번째, 당신의 더 높은 목적들을 전달하라(communicate). 오늘날, 스타트업 생태에서, 당신의 세상에서 해결하고 있는 문제들을 풀기 위한 제품과 서비스를 가지고 시장에 나온 것은 아마도 처음이 아니라는 것을 안다. 때문에 당신의 사업과 서비스의 장점 자체만으로 미디어의 주목을 받기 위해서 노력하는 것은 너에게 많은 유인을 가져오게 할 것 같지는 않다.

 

대신에 당신의 회사가 상징하고 있는 것에 대해서 명확하게 가져라. 당신의 철학 또는 당신의 시장에서 문제를 해결하는 유일한 접근법은 무엇인가? 신선한 관점들을 강조하라. 토론을 위해서 열려 있는 당신의 세상에서 관련있는 이슈들에 대해서 일관성 있게 큰소리로 나타내라. 당신의 과거 경험과 왜 당신이 이러한 문제들에 대해서 코멘트하기 위해서 특별한 입장을 가져야하는 지에 대해서 선을 그어라. 이것은 당신의 브랜드에게 혜택을 줄 수 있는 언론들에게 많은 리더십 기회를 너에게 줄 수 있을 것이다.

 

두번째, 영향력을 줄 수 있는 비슷한(like) 생각들을 찾아라. 트위터, 링크드인, 홍보 회사들, 그리고 블로그. 이들은 당신의 세상에서 영향력을 영향력을 주는 사람들을 찾고 그들과 소통을 나눌 수 있는 자원에 대해 부족함이 전혀 없다. 그들에게 다가가기 이전에, 당신은 영향력 있는 사람들과 연결되기를 희망하고, 당신과 당신의 제품, 서비스 모두를 그들에게 소개하기 위한 창의적인 방법들을 떠오르기위해 관객들과 의견들을 이해하는 시간을 가져라.

 

2년 전, 나는 온라인 안경 브랜드에서 일을 하고 있었다. 그곳에서 나는 특정 지역의 안경을 쓰는 패션 에디터들, 리포터들, 그리고 블로거들 모두의 스타일들을 연구하는 일을 맡았다. 한번은 각각의 영향력있는 사람들의 스타일들을 알아가는 과정에서 그 회사의 수석 디자이너가 단순하지만 개인화된 비디오 메시지를 기록하고 있었다. 그것은 영향력 있는 사람들에게 가상 컨설팅을 제안하며 그들에게 어울릴 수 있는 안경들의 스타일들을 제안하기 위함이었다. 대략 영향력있는 사람들의 70%가 그 제안을 받아들였고, 65%가 그들의 경험담을 긍정적으로 소셜 네트워크에 쓰고 전달했다. 그 비용은 작으나, 그 도달성은 크고, 효과적이었다.

 

세번째, 공중과 직접 소통하는 기회를 과소평가 하지 마라. 당신의 사업이 개념을 잡는 초기부터 홍보 전문가로부터 컨설팅을 받는 것은 드물다. 이러한 단계에서는 당신의 브랜드가 구조화되고 있을때, 종종 공중이 당신의 브랜드에 얼마나 매력을 느낄 수 있는지에 대해서 구구절절 설명할 때이다. 


브랜드를 잘 알고 있는 회사들은 소셜 미디어, 네트워킹, 그리고 각종 이벤트들과 같은 공중과 직접적인 접촉을 할 수 있는 기회들을 이용할 수 있는 좋은 위치에 있다.


흥미로운 홍보담당자, 능숙한 언어 그리고 관련된 가치들로 hip culture(의역 : 최신 유행하는 문화?)를 고안하는 것은 당신의 스타트업 기업이 더욱 좋은 위치에 있을 수 있도록 하여 고객 전도사들을 더 빠르고 구전적으로 얻을 수 있도록 만든다.


네번째, 가치있는 콘텐츠들을 발전시켜라. 대부분의 산업들과 같이, 미디어 시장들은 대상자들에게 닿기를 희망하는 것들과 관계가 있는 매력적인 콘텐츠들을 필요로 한다. 대부분의 회사들이 인포그래픽, 블로그, 또는 기사들을 그들 자신의 상품과 서비스를 판매하기 위한 유일한 목적으로만 만드는 것이 바로 문제이다. 이것은 특별한 관심을 가진 언론을 선택하는 것에는 효과가 있는 반면에, 주류 시장에 의해서 당신의 회사가 입소문나게 되진 않을 것이다. 


언론은 사실들이 공공연하게 퍼진 것을 전파하거나 잘 균형된 견해들을 제안하는 것에서 존재한다. 이슈를 잘 짜여진 관점을 주는 콘텐츠를 만듦으로써, 당신은 당신의 세상에서 더 큰 경쟁자들을 포함하여 다른 산업 리더들 사이에서 언론에 공유된 목소리를 확립할 수 있다.


다섯째, 인정에 지원하라. 이제막 당신은 시장에 들어왔기 때문이라는 것이, 인정을 받기 위해서 너무 이르다는 것을 의미를 하지는 않는다. 어느 산업에서는 다양한 상들과 지원할 수 있는 포상들이 있다. 이들은 종종 지원하는데 비용이 전혀 들어가지 않거나 명목상의 비용을 부과하는 것들이 있다.


업체 수상에 제한을 두지 마라. "30 under 30", "Women to Watch"와 같은 영광을 통해서 당신의 사람들을 축하할 수 있는 기회를 찾아라. 이것들과 마찬가지로 "Best New Business Concept", "Startups to Watch"와 같은 많은 위엄있는 포상들이 있다. 


미디어 시장은 또한 이전의 이슈들이나 온라인 편집 캘린더에서 찾아낸 연간 리스트들을 발행한다. 그들을 찾아서 지원하라! 만약에 뽑혀진다면, 이러한 영광들은 투자자들과 애널리스트, 그리고 공중으로부터 관심을 잡아챌 수 있는 소중한 방법들일 수 있을 것이다. 



출처 : http://www.agencypost.com/wp-content/uploads/2013/03/one-quality-startups-look-for-agency.jpg

 

5 Ways to Get PR for Your Startup Without Spending a Pretty Penny
By Jennifer Maloney|April 12, 2014

Image credit: Shutterstock
Getting exposure for a project you’ve sacrificed sleep, money and social time may seem like the highest priority right before launch. The problem is most startup budgets won’t bank a clever publicity campaign or a high-end PR firm.


Luckily there are low-cost ways to generate interest in your business before sales start percolating.


1. Communicate your higher purpose. In today’s startup culture, the reality is you’re probably not the first to market with a product or service that solves the problem you’re fixing in your space. Trying to hook the media’s attention about the merits of your business or service alone is unlikely to land you much traction.


Instead, get clear on what your company stands for. What is your philosophy or unique approach to tackling the problem in your market? Offer the press a fresh perspective. Be consistent and vocal about relevant issues in your space that are open for debate. Draw a line between your past experiences and why you’re in a special position to comment on these problems. This can open you up to many thought leadership opportunities in the press that can benefit your brand.


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2. Find like minds with influence. Twitter, LinkedIn, industry publications and blogs -- there is no shortage of resources to research and communicate with influencers in your space. Before reaching out, take the time to understand the opinions and audiences of the influencers you wish to connect with and brainstorm creative ways to introduce both yourself and your product or service to them.


A couple years ago, an online eyewear brand I was working with studied the style of all the fashion editors, reporters and bloggers who wore glasses in their target region. Once aware of each influencer’s style, the company’s head designer recorded a simple but personalized video message for each personality suggesting a style of eyeglasses that would look good on them and offering a virtual consultation. Approximately 70 percent of the influencers took advantage of the offer and 65 percent wrote, blogged or shared the experience with their social networks in a positive light. The cost was minimal, but the reach was substantial and effective.


3. Don’t under estimate direct-to-public opportunities. It’s rare for a business to consult with a public-relations practitioner in the early stages of conception. It’s in this stage, however, when your brand is being architected that often dictates how attracted the public will be to your company.


Companies that are brand aware are in a much better position to capitalize on direct-to-public opportunities such as social media, networking and speaking events.


Designing a hip culture, with interesting spokespeople, sticky language and relatable values, can better position your startup to gain evangelists quickly and organically.


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4. Develop valuable content. Like most industries, media outlets are in need of engaging content that is relevant to the demographic they are trying to reach. The trouble is most companies create infographics, blogs or articles with the sole purpose of selling their own product or service. While this may work for select, special-interest press, it won’t likely get you published by mainstream outlets.


The press exists to inform the public of facts and to offer well-balanced viewpoints. By creating content that gives a well-rounded look into an issue, you can establish a shared voice in the press amongst other industry leaders, including larger competitors in your space.


5. Apply for recognition. Just because you’re new to market, doesn’t mean it’s too early for recognition. In any industry there are numerous awards and accolades that can be applied for. Often there is no fee or a nominal charge for applying.


Don’t limit yourself to company awards. Look for opportunities to celebrate your people through honors such as “30 Under 30” or “Women to Watch.” Likewise, there are many prestigious accolades that look for “Best New Business Concept” or “Startups to Watch.”


Media outlets also publish annual lists that can be found in previous issues or in online editorial calendars. Research and apply for them. If selected, these honors can be a valuable way to nab attention from investors, analysts and the public.


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출처 : http://www.entrepreneur.com/article/232986

 

 





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